Чугуївська районна державна адміністрація
Офіційний сайт
Харківська обл.
м. Чугуїв,
вул. Старонікольська, 29, тел.40-901
rda@chuguevrda.gov.ua
chuhuivska@rda.kh.gov.ua

Коронавірус: важливе

Консультує НАДС

Архів новин

Квітень 2021
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Н
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2

Повідомлення про корупцію

ДУ "Центр пробації"

Повідомити про насилля

Коли ми користуємося банківськими сервісами, беремо кредити, відкриваємо депозитні рахунки, купуємо товари за допомогою банківських карток, переказуємо гроші – ми стаємо споживачами фінансових послуг. Однак нерідко в українців виникають проблемні питання при взаємовідносинах з банками та іншими фінустановами, адже не вистачає правових знань у цій царині.

 

Тому 15-19 лютого державна система безоплатної правової допомоги у співпраці з Національним банком України проводить правопросвітницький тиждень на тему «Захист прав споживачів фінансових послуг». Його мета – підвищити рівень фінансової грамотності громадян, адже багатьох проблем можна уникнути, якщо знати свої права.

 

На що звертати увагу, підписуючи договір з банком

Розраховуватися за покупки, поповнювати мобільний, платити за комунальні послуги – все це зручно робити з банківського рахунку. Проте, відкриваючи його та підписуючи договір з банком, варто спочатку уважно ознайомитися з умовами обслуговування:

 

КРОК 1. З’ясуйте плату за обслуговування рахунку

Багато банків не стягують плату за обслуговування рахунку. Проте є винятки. Тому варто звернути увагу на цей пункт у договорі.

 

КРОК 2. З’ясуйте комісію за зняття коштів у касі

Зазвичай, якщо ви знімаєте кошти в касі банку, який видав картку, комісія становитиме від 0% до 1,5% від виданої суми.

Якщо ви знімаєте кошти в касі іншого банку, комісія може сягати до 2,5%, додатково може бути стягнуто фіксований платіж від 3 до 15 гривень.

Якщо ви знімаєте кошти за рахунок кредитного ліміту, комісія становитиме близько 4-5%.

Потрібно зважати, що кошти у валюті зі свого валютного рахунку можна зняти лише в банку, який видав картку. Інші українські банки зможуть видати лише конвертовані в гривню кошти.

 

КРОК 3. З’ясуйте комісію за перекази грошей

Вартість переказу коштів зазвичай становить від 0% до 1,5%. Часто, якщо ви переказуєте кошти на рахунок у вашому ж банку, комісія менша (або її немає взагалі), ніж під час переказу на рахунок у іншому банку.

Деякі банки утримують фіксовану суму залежно від суми переказу. Як правило, це 3-5 грн.

Під час переказу за рахунок кредитних коштів комісія становить не менше 4%.

 

КРОК 4. Перевірте наявність кредитного ліміту

Деякі банки автоматично встановлюють кредитний ліміт на поточні рахунки клієнтів.

Коли ви перевірятимете баланс рахунку, то бачитимете загальну суму коштів з урахуванням кредитного ліміту. Так ви можете користуватися кредитними коштами, навіть не знаючи про це;

Якщо ви не потребуєте встановлення кредитного ліміту, відмовтеся від нього, коли підписуєте договір із банком.

 

Що робити, якщо фінустанова порушує права споживача

1. Необхідно звернутися безпосередньо до фінансової установи: зателефонувати на гарячу лінію або надіслати письмову скаргу на ім’я керівника установи.

2. Якщо питання не вдалося вирішити, споживач має право звернутися до Національного банку України через онлайн-форму на вебсайті: https://bank.gov.ua/ua/consumer-protection/citizens-appeals, листом: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. або за телефоном: 0 800 505 240.

3. Особа, яка постраждала від неправомірних дій фінансової установи, може звернутися до системи безоплатної правової допомоги. Телефон єдиного контакт-центру системи БПД: 0 800 213 103.

 

Телефон Чугуївського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги: (05746) 4-01-27.